I když se to může zdát být obtížné, určitě vám stojí za námahu vytvořit pro vaši firmu funkční web, který bude zároveň dobře vypadat, bude efektivní a zákazníci se při jeho návštěvě budou cítit dobře. Studie ukázali, že to, jak na zákazníky působí web společnosti je jednou z rozhodujících věcí pro to, jestli se budou firmou dále zaobírat a třeba si i od ní něco koupí, nebo jestli dají raději přednost konkurenci.
Jaké zásady byste u tvorby webu měli dodržovat?
Ať je vidět to důležité
Důležité při tvorbě webu je, aby bylo vidět to, co je opravdu důležité. Ukážeme si to na jednoduchém příkladu. Restaurace. Když otevřete webovou stránku, co by mělo být vidět jako první? Určitě otevírací doba a číslo pro rezervace. Pokud restaurace má možnost online objednávky dovozu, také by to mělo být vidět hned na první pohled. A na podobném principu by měli fungovat všechny weby.
Zvolte vhodné barvy
Jaké je nejlepší pozadí webu? Ideální jsou neutrální odstíny, bílá, béžová. Nebo barvy, které působí uklidňujícím dojmem, například pastelově modrá nebo pastelově zelená. Barvy by také měli alespoň částečně ladit s charakterem webu. Výraznější barvy byste měli naopak použít na části webu, které by měli jít vidět, například označení akce nebo tlačítko koupit.
Velké a stručné titulky
Velké písmo, stručné nápisy. To to, co byste měli na svých webech využívat. Nebojte se nadpisů. Nadpisy přitahují chtěnou pozornost zákazníků a dokáží zákazníka dobře orientovat v tom, o čem vlastně vaše webová stránka je.
Zákaznické recenze
Nebojte se umístit pod své výrobky možnost, aby se zákazníci k výrobkům, které u vás zakoupili, vyjádřili. Sociální důkaz o tom, jak výrobek funguje, je tím nejlepším přesvědčením ke koupi. Nevíte si rady s vašim webem? Může vám pomoci agentura, která se zabývá přímo tvorbou webu na míru, například tvorba webu Ostrava.